mandag 1. mars 2010

planteliste

I fjor sådde jeg rundt 30 forskjellige typer planter i drivhuset tror jeg. Ca der i hvertfall. Totalt så ble det alt frem 761 sommerblomster, tomatplanter og stauder. Så utpå våren og sommeren ble vi enige jeg og kona at til neste år, da trengte vi ikke like mange forskjellige slager. Men.....så kommer våren og frøkatalogene...... og hukommelsen svikter..... Til nå i år har jeg plantet rundt 40 slager.


Anagallis monelli
Poppy - Californian : Mission Bells Mixed
CENTAUREA 'Polka Dot mix.' - KORNBLOMST
Cosmos bipinnatus Double Click Snow Puff
COSMOS 'Sonata Dwarf'
Cosmos bipinnatus Versailles Tetra
Cucumber : Cucino F1 Hybrid
Cucumber Carmen F1 Hybrid
DIANTHUS 'Chabaud Giant Mix.' - NELLIK
Dianthus chinensis heddewigii Victoriana
Geranium - Pelargonium Ivy Leaved : Summertime Mixed
Impatiens walleriana Accent Mystic Mixed F1
Lavender angustifolia Munstead
Lavender angustifolia Lady
lobelia crystal palace
Lobelia erinus compacta Paper Moon
LOBELIA 'White Lady'
Pelargonium x peltatum Summer Showers Burgundy
PETUNIA 'Prime Time' F1 hyb. - Lysblå
PETUNIA 'Prime Time' F1 hyb - Sterk rosa
PETUNIA 'Storm White' F1 hyb.
PHLOX drummondii 'Ethnie Mix.'
Poppy Californian Mission Bells Mixed
TAGETES 'Bonita mix'.
TAGETES signata pumila 'Starfire'
TOMAT- GUL 'Golden Sunrise'
TOMAT 'Sweet Million' F1 hyb
Tomato Black Russian (Heritage)
Tomato Ildi

Jeg har også plantet noen andre slager som jeg ikke helt kan navnet på som jeg har plukket frø fra hagen. Det er:

Sommerstokkrose, lav type
Braveheart
Søt paprika
Chili
Lilla/gul verbena busk fra Kroatia
Høstgul verbena busk fra Kroatia
Små nellik, sannsynligvis røde
Kornblomst
og et par andre stauder som jeg ikke kan navnet på.

Det skulle jo egentlig ikke bli så mange planter som i fjor, men jeg kan ikke styre meg. Jeg har ikke så stor hage selv, så jeg får nok ikke plass til halvparten, men jeg gir bort en hel del til familie og venner. Jeg synes det er utrolig gøy å holde på med dette, så når det er så mange ekstra frø i pakkene så kan en jo gi bort noe.

3 kommentarer:

  1. SÅ mange fine sorter du har sådd! Imponerende! Jeg kjenner godt til hvor lett det er å bestille den ene sorten etter den andre, hele tiden finne nye planter man har lyst på. Kjøleskapet er fullt av frø og jeg ahr kun et lite planterom inne i huset å drive frem planter på.

    Det blir nok koselig og grønt hos deg fremover tenker jeg :)

    SvarSlett
  2. Det var mange sorter som jeg ikke kjente igjen - men jeg er helt sikker på at dette blir kjempestilig! Ser jo det på bildene og - du er smittet av basillen "hagegal". Jeg skal nok følge med på deg fremover også! Men du, det var det lille drivhuset det var bilde av i bloggen min i går - har ikke kommet såååå langt i år, men nærmer seg!

    SvarSlett
  3. Masse fint på listen din. Ble først bitt av sommerblomstbasillen i fjor og minnes vagt at det ikke var plass til meg i drivhuset før alt flyttet ut... Har ikke planterom og heller ikke varme i drivhuset, så jeg er ikke i gang ennå. *sukk* Kos deg!

    SvarSlett