lørdag 13. februar 2010

De første frøene er i jorda

De første frøene er i jorda. I fjor prøvde jeg meg første gang på chiliplanter i drivhuset. Vet ikke helt om det var en suksess, for de ble ikke helt sterke nok. De sies at jo varmere chiliplantene vokser jos sterkere blir de, og her i nordiske land er det ikke så varmt, selv ikke i drivhus på høsten. Jeg plantet dem nok litt sent i fjor for de ble ikke modne før i oktober i fjor, men til gjengjeld fikk jeg ganske mange. Jeg klarer ikke å spise så mye chili, men jeg har en "stemor" fra Thailand som er veldig glad i dem. Hun fikk for ikke så lenge siden besøk av sin søster, som hadde med seg frø fra Thailand til meg. Det blir spennende å se hvordan de blir. Håper jeg kan klare å få dem modne på sommeren og ikke sent på høsten i år.

1 kommentar:

  1. Det er veldig stor forskjell på chilli, hvor fort de bærer frukt. Jeg hadde for mange år siden halapenjos i vinduskarmen, de fikk fine frukter selv med litt begrenset lys, men jeg har også hatt store kraftige flotte planter som ikke rakk å blomstre før sesongen var over.

    Gratulerer med ny hageblogg :)

    SvarSlett