tirsdag 2. mars 2010

Geranium

Nå dumpet det inn enda en pakke med frø i postkassa fra Thompson & Morgan. Det var en pakke med geranium black velvet. Disse hadde jeg helt glemt, men jeg har igrunnen gledet meg til disse. Rart at denne pakka ble sendt for seg selv og ikke sammen med de andre.

Har hatt veldig lyst til å prøve å drive frem geranium i år i stedet for så mange petunia. Dette var en pakke med 20 frø med 4 forskjellige sorter black velvet. Det stod på beskrivelsen at de kunne brukes som potteplanter også og ikke bare uteplanter, så jeg tror jeg satser på å ha disse inne. Blir spennende å se om de kommer til å spire og om jeg i det hele tatt kommer til å få dem til. Ellers så er det mange sorter som allerede spirer og er kommet seg under plantelyset i kjelleren. Håper plantene vil klare seg der nede. Det ble ganske lyst med det nye plantelyset, men jeg har det ikke så varmt der. Jeg målte i dag og da var det 10 grader. Jeg kan huske fra i fjor, da satte jeg dem rett ut i drivhuset etter at de hadde spirt og temperaturen var på natta helt ned i 3-4 grader og alle plantene klarte seg veldig bra. Håper det går bra...

2 kommentarer:

  1. Disse er bare helt nydelige!
    Er Geranium det samme som Pellargonia? Eller bare nesten? Jeg har falt helt for de lyselyserosa. (de som kalles Dronning Ingrid/ Mårbacka)

    Jeg har ett skudd stående i vindfanget som jeg fikk av Elisabeth i fjor. Tror det klarer å overvintre. :)

    Ha en fin dag!

    -Cecilie-

    SvarSlett
  2. jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er akkurat det samme. det blir ikke så mange, men jeg har sådd 5 av hver av disse

    SvarSlett