torsdag 4. mars 2010

Nå er det snart fullt

Nå begynner det å nærme seg ville tilstander her.... På stuebordet her er det helt fullt og frøpakkene som kom i går i posten måtte jo i jorda umiddelbart. I dag har det vært nydelig vær her og jeg har hatt fri fra jobb. Ungene og kona var på besøk hos ei venninne, så da måtte jeg bare benytte sjansen til å være i drivhuset. Jeg unnet også stiklingene litt mer sol og varme så jeg bar ut alle brettene og bar dem inn igjen nå på kvelden. de har ikke kommet så langt og blitt så mange enda så jeg kan vente noen dager til før jeg fyrer opp drivhuset for fullt. Stiklingene som er kommet lengst her er hvite doble cosmos. Ellers så har jeg sådd noen sorter til i dag. det er frø fra zimtrade. Dyre frø, men jeg fant dem ingen andre steder....
Her er plantelista:

CINERARIA 'Silverdust' - Sølvblad
ANTIRRHINUM 'Ribbon Lavender' F1 Hyb. LØVEMUNN
SILENE laciniata 'Starburst'
DIANTHUS 'Grace White' F1 Hyb. - KINANELLIK
PETUNIA 'Lavendel Wave' F1 hyb. AMPELPETUNIA
TAGETES 'Antigua Orange' F1 Hyb

Hengepetuniaen her, synes jeg er en av de fineste plantene. Den planter jeg ut i 10 liters bøtter og henger dem opp på veggen. Planten blir kjempesvære og tåler nesten alt av vind og regn

2 kommentarer:

  1. Kjære vene, så mange potter. Blir helt svett bare med å se på bilde av stuebordet ditt.
    Kan tenke meg at det er mye spennende der, og ønsker deg lykke til. Det er jo dette som er toppen av å være hagegal.
    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
  2. Her var det mye frø som er kommet i potter og jord .Jeg har også sådd litt og går og kikker og leter etter små grønne spirer , vi er heldige som har denne hobbyen nå som vi bare går å venter på våren , lykke til og takk for titten ha en fin dag.

    SvarSlett