onsdag 10. februar 2010

-10 grader og frøbestilling






Endelig begynner våren. Det er tid for bestilling av frø og planlegging av hva som skal få plass i drivhuset til våren. har brukt noen dager på å kikke gjennom kataloger og nettbutikker, og har endelig klart å bestemme meg. valgte i år å handle mest fra Thompson&Morgan i England, men også litt fra Zimtrade. Det overasket meg at det var så mye billigere å handle fra England enn fra Norge, under halv pris på samme frøpakker. Og bestiller en under 25 pakker så slipper en også toll.

5 kommentarer:

  1. Så flink du er. Blir spennende å se hva du har kjøpt.

    Klem

    SvarSlett
  2. Så spennende at du har laget deg en blogg! :) Skal bli moro og lærerikt å følge med her! :)

    Ha en fin dag!

    -Cecilie-

    SvarSlett
  3. Nei så gøy Kai. :) Har du bestilt busknellik? Dianthus barbatus? De er gala fine. ^^,

    SvarSlett
  4. jeg har ikke bestilt busknellik, de har jeg plukket frø av fra hagen i fjor men jeg har bestilt 2 andre typer nellik.

    DIANTHUS 'Grace White' F1 Hyb. - KINANELLIK
    Dianthus chinensis heddewigii Victoriana

    SvarSlett
  5. Hvis ikke budsjettet allerede er brukt opp, burde du se om du ikke blir fristet av noe på "Plantamera" og på "Impecta". Hold deg under 200,- så slipper du toll. Frøpakkene er MYE billigere enn enkelte andre vi kjenner til :-)

    SvarSlett