lørdag 13. februar 2010

Klargjøring av drivhuset

Jeg leste en plass at februar er for hageelskere den verste og den beste måneden. Den er nok det for meg også. Begynnelsen av februar er det så mørkt og trist at en ikke gidder å gjøre noe som helst. Så begynner en såvidt å bla i frøkataloger, krysse det en har lyst på, regne ut hvor mange tusen en har lyst til å bestille for, for så å plukke ut det en har mest lyst på og trykke på "send bestilling". Med en gan en trykker på "send bestilling" kjenner en at kriblingen kommer tilbake. Nå har en ny hagesesong startet og en får lyst til å så og få det til å spire med en gang, selv om det enda er masse snø og gradestokken viser -7.
I dag hadde jeg første dag ute i hagen og i drivhuset i år. Jeg har ryddet vekk gamle tomatplanter fra i fjor og vasket potter og kar. Slangen var selvfølgelig frosset, så den må tines i badekaret, men jeg var lur nok å hadde lunket vann i slangen så ikke fingrene ble til istapper mens jeg vasket. Det er fryktelig mye arbeid å vaske alle potter og kar og jeg ble ikke ferdig, men jeg synes det er viktig å få gjort det så ikke det skal sitte igjen noe bakterier og sykdommer fra året før. Har ikke vasket drivhuset innvendig enda, men det skal også desinfiseres. Da vasker jeg med litt klor i vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar